Utrudnienia dla klientów Idea Banku i Pekao. Część usług będzie niedostępna
Na początku 2021 roku Bank Pekao przejął Idea Bank. Stało się tak po tym, jak Bankowy Fundusz Gwarancyjny wszczął przymusową restrukturyzację Idea Banku, wchodzącego w skład grupy spółek Leszka Czarneckiego. W związku z przejęciem banku przez Pekao, niezbędne stało się przeniesienie klientów pod skrzydła instytucji z logiem żubra. Ma to nastąpić lada moment – wynika z komunikatu banku.
Utrudnienia dla klientów Idea Banku
Jak przekazał Pekao:
„W dniach 19-22 listopada 2021 r. Bank Pekao S.A. przeniesie dane i produkty klientów Idea Banku do swoich systemów operacyjnych. Proces odbędzie się w pełni automatycznie. Choć dostęp do rachunków będzie w te dni ograniczony, to możliwe będą płatności kartą w sklepach stacjonarnych i wypłacanie gotówki w bankomatach”.
Operacja przeniesienia danych rozpocznie się po godz. 16 w piątek 19 listopada.
Według szacunków banku, tym przeniesieniem objętych zostanie 270 tys. klientów byłego Idea Banku, w tym 220 tys. firmowych i ok. 50 tys. indywidualnych. Jak zaznacza Pekao, pomimo migracji danych, to numery wszystkich rachunków pozostaną bez zmian.
– Ujednolicenie obsługi klientów będzie ostatnim elementem w procesie połączenia banków. Od tej pory wszyscy klienci dawnego Idea Banku będą już korzystać z tych samych serwisów transakcyjnych co klienci Banku Pekao – ocenił wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Technologii, cytowany w komunikacie.
Przerwy w dostępie do usług Idea Banku i Pekao. Jakie utrudnienia?
Utrudnienia dla klientów Idea Banku
Operacja migracji danych rozpocznie się 19 listopada br. (w piątek) po godzinie 16.00. Wszystkie elektroniczne serwisy dawnego Idea Banku – a więc bankowość internetowa Idea Cloud, aplikacja mobilna i bankowość telefoniczna – zostaną wyłączone.
Oznacza to, że nie będzie możliwe wydanie dyspozycji przelewu w bankowości elektronicznej, realizacja płatności internetowych Pay-by-link i płatności internetowych kartą z dodatkowym potwierdzeniem w Idea Cloud. Klienci dawnego Idea Banku nie będą też mogli zlecić płatności na infolinii i w placówkach banku. Natomiast przez cały weekend, podczas którego będzie trwała migracja, będzie można płacić kartami w sklepach stacjonarnych i wypłacać gotówkę w bankomatach.
Klienci dawnego Idea Banku, którzy mają ustawiony dzienny limit transakcji powyżej 2 000 zł, od dnia 19 listopada br. będą mogli realizować płatności do kwoty 2 000 zł dla transakcji gotówkowych i do 2 000 zł dla transakcji bezgotówkowych. W razie potrzeby w weekend migracyjny będzie można zastrzec kartę na infolinii. Wyłączona zostanie usługa wpłat we wpłatomatach sieci Euronet, ale już od poniedziałku klienci dawnego Idea Banku będą mogli korzystać z wpłatomatów Banku Pekao, używając nowej karty naszego banku.
Migracja zakończy się w nocy z 21 na 22 listopada. W poniedziałek od godziny 8:00 klienci byłego Idea Banku zyskają dostęp do swoich rachunków w systemach Banku Pekao – będą korzystali z bankowości internetowej Pekao24 i aplikacji PeoPay (w przypadku klientów indywidualnych i większości mikroprzedsiębiorstw) lub z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 (w przypadku pozostałych klientów firmowych) oraz z usług infolinii i szerokiej sieci oddziałów Banku Pekao w całej Polsce.
Od 13 października Bank Pekao wysyłał nowe karty debetowe i kredytowe, które klienci byłego Idea Banku mogą aktywować od 21 listopada. Karty kredytowe wydane przez Idea Bank przestaną być aktywne 22 listopada, a karty debetowe – 26 listopada. Aby zachować ciągłość w dostępie do środków, nową kartę kredytową najlepiej aktywować w dniach 21- 22 listopada, wykonując transakcję z użyciem kodu PIN przesłanego pocztą. Z kolei nową kartę debetową najlepiej aktywować do 26 listopada. Z nowej karty debetowej będzie można korzystać z PIN-em ze „starej” karty.
Utrudnienia dla klientów Banku Pekao
W dniach 19-22 listopada br. wystąpią przerwy techniczne w dostępie do systemów bankowych także dla obecnych klientów indywidualnych i firmowych Banku Pekao w związku operacją migracji danych i pracami informatycznymi.
Serwis internetowy Pekao24, aplikacja PeoPay, Pekao24Makler oraz platforma eTrader Pekao będą niedostępne od godziny 15:00 20 listopada do godziny 12:00 21 listopada.
Serwis internetowy PekaoBiznes24, aplikacja mobilna i usługa Pekao Connect będą niedostępne od 19 listopada od godziny 22:00 do 22 listopada do godziny 6:00.
W czasie przerwy technicznej klienci Banku Pekao nie będą mogli realizować transakcji BLIK oraz płatności internetowych Pay-by-link ani płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. W tym czasie na infolinii banku będzie można tylko zastrzec kartę. Płatności kartami w sklepach stacjonarnych i wypłaty z bankomatów będą działać prawidłowo.